2008. november 23., vasárnap

Felvágás újra

Bocsánat. Ilyen hangulatban vagyok. Szóval ember tényleg szolgálati útra ment, az elébb röppent ki az ajtón. És akkor eszembe jutott, hogy kéne neki szendvicske az útra. Aztán az is eszembe jutott, mennyivel jobb lenne a szendvicske házi sütésű zsömléből. Teljes kiőrlésű, meg minden. Nyugi, nincs nálunk egészségterror, kimondottan ezeket szereti.
Úgyhogy le is gyártottam és most langymeleg zsemlékkel a hóna alatt vágott neki az útnak.
Aztán még arra is rájöttem, hogy geci kis anti-gasztroblog vonulatot csempésztem ide, mert mindig írom, hogy helyretyutyutyu, de recept nuku.
Ezért most íme a zsömle receptje:

Hozzávalók :

  • 500 gr tönkölybúza
  • 300 ml hideg víz
  • 20 gr élesztő
  • 1 TK akácméz
  • 2 TK kristálysó
  • 1 EK olíva olaj

Elkészítés:

Először az első négy összetevőt alaposan összegyúrjuk. Kézzel 10 percig, dagasztógéppel 5 percig dagasztjuk. A végén jön hozzá a só és az olaj. Újra kis gyúrás, míg beszívja az olajat.
A kész tésztából golyókat, zsemléket, kifliket, bármiket formázunk.
Előmelegített sütőben 250 ºC - on kb. 5 perc alatt szép zsemle színűre sütjük.

Megjegyzés: a sütőnk nem légkeveréses, ezért én inkább 180-200ºC - on sütöm kicsit tovább (15 perc kb), így biztos átsül a közepe is.

Extra tipp: formázás után a zsömlék tetejét egy pillanatra vízbe mártom és utána magocskákba tunkolom (szezám, tök, bármi).

Nincsenek megjegyzések: