2009. január 14., szerda

Tél van. És ebből adódóan hideg.

Kezdek agyrázást kapni ettől a télpániktól. Will is értekezett már erről a hisztiről, de ma nálam is eljött a vég.
Mert no tényleg és nahát, míg valami előre nem látott, misztikus tektonikus mozgás okán le ne úszunk a mediterrán térségbe, addig ebben a lángoktól ölelt kis országban a tél az tél.
Esetleg majd még a globális felmegeledés segíthet még ezen, de addig ebben az évszakban sálat, sapkát és - bármennyire fáj - kesztyűt kell felvennünk.
Tavaly előtt is volt lefagyás: eltörtem a könyökcsúcsomat, tavaly is: zoknit húztam a cipőmre. Tanulok.
Persze. Szólni, meg mondani, meg figyelmeztetni kell, az úgy van jól és ne essen el senki, meg ne balesetezzen. Persze. Egyértelmű.
De ne legyen már hisztihabiszti. Lécci.
A másik, amitől mostanság rám jön a lábrázás az a duplanevűség.
Korosztályom házasulói a nagy egyenlőség jegyében teljesen felveszik egymás nevét és így minden duplázódik. Eleinte még tetszett is, de mostanság már kezd idegesíteni, hogy mindenki Kovács-Molnár Eleonóra és természetesen a pasi is Kovács-Molnár. Mondjuk Pál. Vagy lehet Tibi is.
És akkor keresztnevezésnél is dívik a dupla, így osztódnak szaporodással a Kovács-Molnár Gizella Máriák.

5 megjegyzés:

jikka írta...

Ja, nyáron meg azért nyafognak a népek, mert meleg van. Ez a duplanevűség tényleg fura. Én anno felvettem a Zuram vezetéknevét nésítve, de mivel úgy túl hosszúnak találtam, csak az első betűt tartottam meg.

Unknown írta...

Éedekes, engem a "Tóthné Gizike" sokkal jobban idegesít.

Egyébként a probléma nem is ez, hanem az, hogy mi lesz három generáció múlva. Egy duplanevűnek ugyebár a gyerekei is duplanevűek lesznek, akiknek a férjei/feleségei szintén duplanevűek. 2070-ben már pótlap kell az anyakönyvi kivonatba, hogy két triplán duplanevű gyerekének neve ráférjen.

A sírkövek majdani méretéről most inkább nem is ejtek szót.

Cassis írta...

Persze, a "né" is idegesít...Nehéz ez. Viszont mennyire igazad van! Végig sem gondoltam, de tényleg a duplanevűek majd a duplanevűekkel fognak házasodni...Akkor lesz csak igazi kavarodás! Cs.N. Varga-Lócsiszár Béni Manó és P.J Varga-Lócsiszár Aurélia Melissa. gyönyörű!

Névtelen írta...

nem úgy van az :)
ha dupla nevű dupla nevűvel házasodik, egyezkednek majd, nem lesz senkinek 2x2 vezetékneve. meg a kölykeiknek sem.
van erre jogszabály, de most lusta vagyok ráguglizni.

Cassis írta...

No, ez legalább megnyugtató :)!